فیزیوتراپی پس از جراحی تعویض مفصل

  1. خانه
  2. مقالات آموزشی
  3. فیزیوتراپی پس از جراحی تعویض مفصل

فیزیوتراپی پس از جراحی تعویض مفصل امری ضروری است که به بازگشت هرچه سریع تر بیمار به شرایط مطلوب و استفاده بهینه از مفصل مصنوعی کمک زیادی می کند.

تعویض مفصل یک عمل جراحی بزرگ است که معمولاً تنها زمانی به عنوان آخرین راه حل برای افراد ارائه می شود که سایر درمان ها مؤثر واقع نشده باشند.

شانس بهبودی کامل و زندگی بدون درد پس از آن زیاد است، اما به دنبال انجام منظم و دقیق برنامه های توانبخشی و فیزیوتراپی پس از جراحی. قطعاً باید فعالیت خود را تعدیل کنید، به خصوص در کوتاه مدت. با این حال، به همان اندازه مهم است که اصلاً حرکت را متوقف نکنید، و تیم شما در اسرع وقت شما را بلند می کند و راه می رود، احتمالاً در همان روزی که عمل شما انجام می شود.

بخش مهمی از توانبخشی موفق فیزیوتراپی است. متخصصان توصیه می‌کنند که بیماران حداقل شش هفته پس از تعویض مفصل ران یا زانو، فیزیوتراپی داشته باشند.

فیزیوتراپی پس از جراحی تعویض مفصل به بازیابی عملکرد و استقلال مفاصل افراد پس از جراحی کمک می کند و می تواند به بهبود مدیریت درد و اعتماد به نفس کمک کند.

بدون آن، همیشه احتمال تاخیر در بهبودی وجود دارد، یا بدتر از آن، بیمار عملکرد بیشتری را نسبت به قبل از جراحی از دست می‌دهد، زیرا مطمئن نیستند چه کاری می‌توانند انجام دهند و چه کاری نمی‌توانند انجام دهند. همچنین ممکن است بیمار در نهایت درد بیشتری نسبت به قبل از جراحی داشته باشد. اگر در توانبخشی مناسب به آنها کمک نشود قبل از عمل جراحی.”

یک برنامه توانبخشی پس از تعویض مفصل ران یا زانو باید توسط فیزیوتراپیست هدایت شود، با هدف حمایت از بیمار برای پیشرفت مستقل در زمان.

فیزیوتراپی مناسب می تواند به تقویت قدرت، بهبود تعادل و کاهش خطر سقوط کمک کند و به بیمار اعتماد به نفس لازم برای بازگرداندن عملکرد مفصل خود و در صورت لزوم برای بازگشت به کار یا حتی ورزش را بدهد. مطالعات نشان می دهد که ترکیبی از تمرینات تحرک، تقویتی و تعادلی می تواند ریکاوری را تسریع و بهبود بخشد.

این تمرینات می تواند به شکل ورزش های مقاومتی یا هوازی برای افزایش دامنه حرکتی مفصل باشد و می تواند به صورت گروهی یا یک به یک باشد. در برخی موارد، ممکن است به بیماران آب درمانی پیشنهاد شود، جایی که آنها تمرینات مجموعه ای را در آب گرم انجام می دهند تا حرکت عملکردی را آسان تر کنند.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی پس از جراحی تعویض مفصل – فیزیوتراپی زانو – فیزیوتراپی مفصل زانو – فیزیوتراپی در مشهد

فهرست